Tip Terbaik Membeli Smartphone Pilihan

Hari ke hari, pelbagai jenis Smart Phone sudah keluar di pasaran sehinggakan Syarikat Blackberry pun dijual oleh sebab tidak mampu untuk b...

Hari ke hari, pelbagai jenis Smart Phone sudah keluar di pasaran sehinggakan Syarikat Blackberry pun dijual oleh sebab tidak mampu untuk bersaing dalam teknologi telefon pintar.
Namun, aku masih seperti berada pada era 90an dengan masih menggunakan telefon yang 'tidak pintar'.
Pada penghujung tahun 2013 ini, aku mula terdetik untuk memiliki sebuah telefon pintar sekarang. Harus diingat, baru sahaja terdetik tapi masih belum lagi memilikinya.

Kenapa Aku Mula Bernafsu Untuk Memiliki SmartPhone?

  1. Bila aku dah mula bekerja dengan bos baru di syarikat aku sekarang, beliau suka menggunakan WhatsApp
  2. Rakan-rakan lama di Universiti dahulu kini lebih banyak berborak kat group WhatsApp. Perkembangan semasa pun lebih cepat diupdate melalui WhatsApp kata mereka.
  3. Selepas aku dikurniakan cahaya mata, aku rasa sentiasa nak ambil gambar anak aku. Alang-alang nak beli telefon berkamera baik terus beli SmartPhone.
  4. Semakin hari semakin banyak kontek no aku perlu simpan seperti Supplier,client dan rakan kerja. Jadi aku perlukan phonebook pada telefon yang lebih sistematik (Boleh Groupkan)
Tip Aku Untuk Memilih SmartPhone Pilihan
  1. Kenal pasti kenapa aku perlukan SmartPhone seperti aku tulis diatas. Aku hanya mahu menggunakan WhatsApp dan Kamera
  2. Bajet yang aku mampu - <RM1000
  3. Kalau boleh yang boleh pakai 2 Sim
Kesimpulan Untuk Aku Mengenai SmartPhone
1. Bajet
Sebenarnya duit adalah masalah utama untuk memiliki telefon yang canggih. Kalau kau memang duit banyak lebihan dari tanggungan bulanan aku tak rasa pun perlu nak fikir panjang untuk membeli SmartPhone.
Kalau aku pun, aku akan beli yang paling canggih yang berada dipasaran.

2. Keselesaan
Aku tak berapa selesa sebenarnya nak menaip menggunakan touch screen ini. Mungkin sebab aku tak pernah pakai jadi aku tak selesa. Tapi yang aku pasti telefon bodoh aku boleh menaip mesej tanpa melihat pon kepada skrin. 
Tekan butang pon dah feel dah huruf apa. Jadi senang la aku nak bermesej ketika meeting, memandu, tengok bola dll.

3. Fungsi/Keperluan
Untuk melayari internet aku lebih suka pakai laptop sebab pada kebiasaannya aku main internet mesti nak update blog dan layan youtube. Jadi apa guna aku beli laptop mahal-mahal dengan broadband yang bapak punya besar bandwithnya.
Cuma masalahnya aplikasi WhatsApp dan Kamera aku perlukan untuk kerja dan personal.

Inilah telefon yang aku duk pakai dari dulu - NOKIA 1280 "Murah dan Tahan Lasak". Kalah membeli menang memakai gila-gila.
Name

Bercuti,1,Blogger,1,Blogging,5,Foto,3,Info Travel,4,Johor,1,Kedah,1,Kehidupan,4,Kelantan,2,Kerjaya,1,Kuala Lumpur,1,Makan,2,Melaka,2,N9,1,Pahang,4,Pemasaran,1,Penginapan,1,Penulisan,1,Perak,1,Percutian,3,Perlis,1,Rekreasi,2,Sabah,1,Sarawak,1,Selangor,1,SEO,1,Terengganu,8,Utama,4,Video,5,VTravel,4,Wordpress,1,
ltr
item
My Family Outdoor: Tip Terbaik Membeli Smartphone Pilihan
Tip Terbaik Membeli Smartphone Pilihan
http://2.bp.blogspot.com/-xj7PG9QTZgE/UqeOrrPAKZI/AAAAAAAAA5c/jqcF6ByEHIs/s320/nokia+murah+model+1280.PNG
http://2.bp.blogspot.com/-xj7PG9QTZgE/UqeOrrPAKZI/AAAAAAAAA5c/jqcF6ByEHIs/s72-c/nokia+murah+model+1280.PNG
My Family Outdoor
https://mazukiblog.blogspot.com/2013/12/tip-membeli-smartphone-pilihan-terbaik.html
https://mazukiblog.blogspot.com/
https://mazukiblog.blogspot.com/
https://mazukiblog.blogspot.com/2013/12/tip-membeli-smartphone-pilihan-terbaik.html
true
876234714165308338
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content